Ik ben Laura Rook-Molin. Wandelen, zingeving, creativiteit en mentale gezondheid vormen de rode draad in mijn leven en werk. Al ruim twintig jaar begeleid ik jongeren en gezinnen binnen de jeugdzorg en specialistische GGZ.
Waarom wandelen met mij? Omdat alles begint met bewust zijn. Daar maken we in het dagelijks leven vaak te weinig tijd voor. Wandelen helpt om te vertragen, je stresshormoon te verlagen en weer contact te maken met wat er echt in je leeft. Als je hart meer ruimte krijgt, ontstaat er ook ruimte in je hoofd. Ruimte voor nieuwe inzichten, andere perspectieven en nieuwe wegen.
Mijn manier van coachen is laagdrempelig en ontspannen. Geen ingewikkelde methodes, maar samen oplopen, aandachtig luisteren en onderzoeken wat er voor jou toe doet. Je leert jezelf kennen in contact met de ander, en juist daarin kan een eenvoudige wandeling verrassend veel in beweging brengen.
De kracht van onderweg zijn neem ik mee in alles wat ik doe. Niet voor niets liep ik naar Santiago de Compostela en vertrek ik binnenkort opnieuw. Soms begint een nieuwe richting gewoon met een eerste stap. Samen wandelen is een mooie manier om die te zetten.